sábado, 12 de julho de 2008

Volvox




Volvox is one of the best-known chlorophytes and is the most developed in a series of genera that form spherical colonies.
Each Volvox is composed of numerous flagellate cells.
The cells swim in a coordinated fashion, with a distinct anterior and posterior – or since Volvox resembles a little planet, a 'north' pole and a 'south' pole. The cells have eyespots, more developed near the anterior, which enable the colony to swim towards light.
Volvox is found in ponds and ditches, and even in shallow puddles.

5 comentários:

Ana disse...

ouve lá... tu não devias estar... sei lá... A ESTUDAR?! :)

Anônimo disse...

bem aos anos k n ouvia falar destas coisas. Memórias de um tempo em k um drama era ter de estudar 50 paginas... como o tempo passa.

Sandra disse...

eu gostei tanto das imagens que nao resisti =)

E eu estava a estudar!! só nao era medicina...

sofia disse...

Hum... este súbito interesse por formas de vida menos desenvolvidas (deve ser fácil o estudo para um médico Volvox :p) cheira-me a exame nacional de Biologia...

Jotomicron disse...

Volvox!! Relembram-me os meus (maus) tempos de microbiologia... =S